
Επιλογής
Επιλογής
🔵 🔴 🟡 Περιγραφή μαθήματος
Το μάθημα έχει ως αντικείμενο το σχεδιασμό και την ανάπτυξη ψηφιακών παιχνιδιών. Σκοπός του είναι α) να εισάγει τον φοιτητή στο θεωρητικό υπόβαθρο που θεμελιώνει την ερευνητική περιοχή του σχεδιασμού παιχνιδιών (game design) όπως κανόνες, στόχοι, αισθητικές αποφάσεις και προσεκτικά δομημένοι κόσμοι, μέσα από μια διεπιστημονική προσέγγιση για τη μελέτη των βιντεοπαιχνιδιών (video games) και τον ρόλο τους ως μέσο τέχνης και β) να εισάγει στην κατανόηση των βασικών αρχών προγραμματισμού και των πρακτικών που χρησιμοποιούνται στη βιομηχανία παιχνιδιών. Όσον αφορά το σχεδιασμό εξετάζονται ο κύκλος ανάπτυξης ενός παιχνιδιού, το προφίλ παικτών, τα στοιχεία ενός παιχνιδιού, το έγγραφο περιγραφής ιδέας/σχεδιασμού, τεχνικές αφήγησης, βασικά εργαλεία σχεδιασμού, σχεδιασμός επιπέδων και η αξιολόγηση. Όσον αφορά την ανάπτυξη στα πλαίσια του μαθήματος οι φοιτητές θα έρθουν σε επαφή με περιπτωσιολογικές μελέτες και θα δημιουργήσουν ψηφιακά παιχνίδια (2Δ ή/και 3Δ) αξιοποιώντας ελεύθερα/δωρεάν λογισμικά καθώς και προηγούμενες γνώσεις και τεχνικές (π.χ. εμψύχωση χαρακτήρων), μελετώντας την δομή, τη λειτουργία τους και την επιρροή τους στην κοινωνία και τις τέχνες.
Στο τέλος του μαθήματος ο φοιτητής - η φοιτήτρια θα μπορεί να:
🔵 🔴 🟡 Θεωρία (2 ώρες)
Εισαγωγή στον Κόσμο των Ψηφιακών Παιχνιδιών - Ιστορική αναδρομή και εξέλιξη των ψηφιακών παιχνιδιών.
Θεωρία και Χαρακτηριστικά Ψηφιακών Παιχνιδιών - Χαρακτηριστικά ψηφιακών παιχνιδιών και είδη (game genres).
Πλατφόρμες και Τεχνολογίες Ψηφιακών Παιχνιδιών - Πλατφόρμες παιχνιδιών και τεχνολογίες σχεδίασης.
Ο Κύκλος Ανάπτυξης Ψηφιακού Παιχνιδιού - Τα στάδια και η ομάδα ανάπτυξης ενός ψηφιακού παιχνιδιού.
Κατανόηση της εμπειρίας παιξίματος (Gameplay) - Ανάλυση του προφίλ των παικτών.
Μηχανικές Παιχνιδιού (Mechanics) - Εξέταση μηχανικών και δυναμικής σε ψηφιακά παιχνίδια.
Κόσμοι Παιχνιδιών (Game Worlds) - Δημιουργία και σχεδίαση κόσμων παιχνιδιών.
Ανάπτυξη Χαρακτήρων και Εμπειρία Χρήστη - Σχεδιασμός χαρακτήρων και χρήστη.
Δημιουργικό και Εκφραστικό Παιχνίδι - Τεχνικές αφήγησης (storytelling) στα παιχνίδια.
Βασικές Αρχές Σχεδιασμού και Game Balancing - Αρχές σχεδίασης και ισορροπία παιχνιδιού.
Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Ψηφιακών Παιχνιδιών - Έγγραφο περιγραφής ιδέας/σχεδιασμού.
Κοινωνικές και Ηθικές Προεκτάσεις - Ηθικά θέματα και κοινωνικές επιπτώσεις στη βιομηχανία παιχνιδιών.
Συζήτηση και ανάλυση περιπτωσιολογικών μελετών.
🔵 🔴 🟡 Εργαστήριο (1 ώρα)
Εισαγωγή στα βασικά εργαλεία σχεδίασης παιχνιδιών.
Visual Novels - Εξοικείωση με Ren'Py.
Δημιουργία εγγράφου σχεδίου παιχνιδιού (GDD).
Ανάλυση παραδειγμάτων ψηφιακών παιχνιδιών.
Κατανόηση της εμπειρίας παιξίματος (Gameplay) - Ανάλυση του προφίλ των παικτών.
Σχεδιασμός gameplay.
Δημιουργία βασικών μηχανικών παιχνιδιού.
Δημιουργία περιβάλλοντος 2Δ σε Unity.
Δημιουργία χαρακτήρων και UI.
Σχεδίαση σεναρίου και αφήγησης.
Πρακτική εφαρμογή στο game balancing.
Δοκιμή παιχνιδιών (playtesting) και βελτίωση.
Παρουσίαση Έργων και Ανατροφοδότηση - Παρουσίαση των έργων και ανατροφοδότηση.
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική
🔵 🔴 🟡 Μέθοδος αξιολόγησης:
🔵 🔴 🟡 Συγγράμματα Μαθήματος [ΕΥΔΟΞΟΣ]
Έξτρα Βιβλιογραφία
Σύνδεσμοι λογισμικού