Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Ψηφιακών Παιχνιδιών

Κωδικός μαθήματος
08ΕΠΚΕ01- ΨΤ
Μονάδες ECTS
6
Εξάμηνο
Εξάμηνο Γ / Ε / Ζ
Σειρά εμφάνισης
1
Κατηγορία μαθήματος
Διδάσκων καθηγητής
Περιγραφή μαθήματος

Το μάθημα έχει ως αντικείμενο το σχεδιασμό και την ανάπτυξη ψηφιακών παιχνιδιών.  Σκοπός του είναι α) να εισάγει τον φοιτητή στο θεωρητικό υπόβαθρο που θεμελιώνει την ερευνητική περιοχή του σχεδιασμού παιχνιδιών (game design) όπως κανόνες, στόχοι, αισθητικές αποφάσεις και προσεκτικά δομημένοι κόσμοι, μέσα από μια διεπιστημονική προσέγγιση για τη μελέτη των βιντεοπαιχνιδιών (video games) και τον ρόλο τους ως μέσο τέχνης και β) να εισάγει στην κατανόηση των βασικών αρχών προγραμματισμού και των πρακτικών που χρησιμοποιούνται στη βιομηχανία παιχνιδιών. Όσον αφορά το σχεδιασμό εξετάζονται ο κύκλος ανάπτυξης ενός παιχνιδιού, το προφίλ παικτών, τα στοιχεία ενός παιχνιδιού, το έγγραφο περιγραφής ιδέας/σχεδιασμού, τεχνικές αφήγησης, βασικά εργαλεία σχεδιασμού, σχεδιασμός επιπέδων και η αξιολόγηση. Όσον αφορά την ανάπτυξη στα πλαίσια του μαθήματος οι φοιτητές θα έρθουν σε επαφή με περιπτωσιολογικές μελέτες και θα δημιουργήσουν ψηφιακά παιχνίδια (2Δ ή/και 3Δ) αξιοποιώντας ελεύθερα/δωρεάν λογισμικά καθώς και προηγούμενες γνώσεις και τεχνικές (π.χ. εμψύχωση χαρακτήρων), μελετώντας την δομή, τη λειτουργία τους και την επιρροή τους στην κοινωνία και τις τέχνες.

Στο τέλος του μαθήματος οη φοιτητής-φοιτήτρια θα μπορεί να:

  • αντιλαμβάνεται τα στάδια ανάπτυξης ενός ψηφιακού παιχνιδιού και τους εμπλεκόμενους  στη διαδικασία αυτή,
  • διακρίνει και να αξιολογεί χαρακτηριστικά που αφορούν το προφίλ παικτών, τα στοιχεία ενός παιχνιδιού, τις τεχνικές αφήγησης και το σχεδιασμό επιπέδων, 
  • είναι σε θέση να μελετήσει και να αναλύσει ψηφιακά παιχνίδια μέσα από την δομή, τη λειτουργία τους και την επιρροή τους στην κοινωνία, τον πολιτισμό, την εκπαίδευση και τις τέχνες,
  • να δημιουργεί ένα αναλυτικό έγγραφο περιγραφής ιδέας/σχεδιασμού ενός ψηφιακού παιχνιδιού καθώς και να αναπτύξει απλές περιπτώσεις παιχνιδιών με την αξιοποίηση κατάλληλων λογισμικών.